آموزش حروف الفبای بریل با استفاده از کارت بازی
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۲۶۴۸۹۱
به گزارش خبرگزاری مهر، این بازی به گونهای طراحی شده که برای استفاده تمامی افراد، بینا، کمبینا و نابینا که قدرت لامسهی متفاوت دارند مناسب است.
«کارت بازی بریل» شامل کارتهای تمام حروفهای الفبای فارسی، عربی، انگلیسی، اعداد و ۳۰ کارت فرعی حروف تکراری و پرکاربرد است و شیوی بازی آن در دفترچه راهنما به فارسی نوشتاری و خط بریل توضیح داده شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مسلم خاوری ایدهپرداز بازی بریل در باره این بازی گفت: این بازی حاصل تجربه من از خط بریل است و با هدف تعامل افراد کم بینا و نابینا با افراد سالم طراحی شده است.
او افزود: در این بازی به دنبال ایجاد یک فضای مشترک برای درک دو فضای متفاوت بودم و بر همین اساس بازی را بر مبنای کارتهای برجسته حروف الفبای فارسی و انگلیسی، حرکات قرآنی و اعداد طراحی کردم.
برگزیدهی سومین رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی همچنین یادآور شد: این بازی به منظور یادگیری حروف بریل و ایجاد امکان بازی میان افراد بینا و نابینا برای تمامی گروههای سنی طراحی شده است.
وی ادامه داد بازی کارتی بریل با روشهای متنوع و اختصاصی از ساده تا پیچیده قابل استفاده و برای بازی با حروف، ساخت کلمهها و جملهها. حروف برجسته بریل بهصورت درشت و ریز در کارتها استفاده شده است و در مرحله پیشرفتهتر آن، قلم و لوح ریز و درشت دارد.
خاوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در مرحله ایده قرار دارد خاطرنشان کرد: تلاش میکنم پس از اصلاح و توسعه بازی با مشارکت تولیدکنندگان یا سازمانهای علاقهمند آن را به تولید انبوه برسانم.
وی همچنین ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خاطر برگزاری رویداد ملی ایدهآزاد اسباببازی و ایجاد فضای تعاملی برای ایدهپردازان، خواستار بهرهگیری بیشتر از افراد متخصص برای آموزشها شد و گفت: مهم است که به تمام افراد چه متخصص و چه تازهکار فرصت دیده شدن و یادگیری فضاهای جدید و طراحی داده شود.
کد خبر 5091702 مریم علی باباییمنبع: مهر
کلیدواژه: خط بریل اسباب بازی ایرانی شورای نظارت بر اسباب بازی معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی تازه های نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روز دانشجو ادبیات جهان ترجمه ویروس کرونا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادبیات داستانی انتشارات سروش ادبیات ایران انتشارات راه یار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۲۶۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
داوری ۱۱۵ ایده در رویداد آموزشی «بوت کمپ» دانشگاه آزاد قم
مریم خوشسخنمظفر، رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه «بوت کمپ» آموزشی در دو بخش دانشآموزی و دانشجویی در این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این رویداد شناخت استعدادها در حوزه بازیسازی، انتقال تجربیات بین مربیان این حوزه و صاحبان ایده و آشنایی فناوران با مباحث کسبوکار بوده و دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری این رویداد با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه همکاری داشت.
وی افزود: در برگزاری این دوره آموزشی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، حوزههای علمیه و مؤسسات متعدد و تعدادی از معلمان و افرادی بهصورت آزاد پذیرش شدند. در این رویداد حدود ۱۱۵ ایده داوری شدند و در داوری اولیه تعدادی از این ایدهها که دارای نمونه اولیه بودند یا یک ایده جالبی برای بازیسازی داشتند، انتخاب و به دورههای آموزشی بوت کمپ راه یافتند.
رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم «بوت کمپ» برگزار شده در این دوره را با محور آموزش در حوزه بازیسازی به همراه پرسش و پاسخ معرفی کرد و ادامه داد: در برگزاری این رویداد کارگاههای شناخت بازی برگزار و از حضور استادان مختلف در حوزههای مختلف بازیسازی استفاده شد. در بخش دیگر بوت کمپ، فناوران و ایده پردازان به معرفی بازیهای خودشان پرداختند و توسط داوردان ارزیابی شدند.
خوشسخنمظفر با بیان اینکه دومین روز از برگزاری «بوت کمپ» به مباحث کسبوکار، تیم سازی، نحوه کار تیمی و چگونگی ارائه دادن ایده و راههای موفقیت کسبوکار اختصاص داشت، گفت: برگزیدگان دو حوزه دانشآموزی و دانشجویی در مراسم اختتامیه رویداد گیم تایم معرفی و از آنها قدردانی خواهد شد.
وی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی چند سالی است که رویکرد خود را به سمت کارآفرینی تغییر داده و تلاش میکند از طریق مرکز رشد واحدهای فناور رویدادهای حوزههای تخصصی را برگزار کند در همین راستا از آبان ماه ۱۴۰۲ رویداد «گیم تایم» در حوزه بازیسازی آغاز به کارکرد. بوت کمپها یک دوره آموزشی فشرده و مهارتی هستند که فرد با شرکت در آن دوره آموزشی با حضور در فرایندهای منظم هر روزه میتواند دانش کاربردی خود را بهصورت مشخص و تخصصی افزایش دهد و بعد بهصورت کاملاً حرفهای وارد حوزه مورد نظر بشود.
انتهای پیام/